jueves, 5 de diciembre de 2013

GREEN DEPOT FLAGSHIP STORE BY MAPOS, NY, USA

Green Depot’s mission is to make “green” building and living solutions accessible, affordable and gratifying. In late 2007 they approached Mapos to create their first retail location, a flagship store in Manhattan. Their top priority was to build a store that was both a three-dimensional brand statement and a learning center that would educate their customers on what it “means to be green”. As a leading provider of green and sustainable products for the construction industry, Green Depot’s extensive library of materials and finishes was to be showcased within the store location. The resulting space is a hybrid retail store and interactive educational center designed to empower the customer to make informed choices on sustainable building and lifestyle products. Integrated throughout the store are a series of interactives that highlight different Green Depot product lines and engage the customer to become a “co-author” of their in-store experience. Some of the highlights are the Cleaning Bar, where customers can order their favorite cleaning solutions on tap and have their BYO-recycled containers filled and re-filled; the Light Booth where guests can compare the difference in light quality between various types of energy-efficient light bulbs; and the series of “Building Slices”. It was the first LEED Platinum retail space in New York State.

La misión de Green Depot es hacer que la construcción "verde" sea accesible, asequible y gratificante. A finales de 2007 contactaron con Mapos para crear su primera tienda insignia en Manhattan. Su prioridad era construir una tienda que fuese una declaración de valores en tres dimensiones y un centro de aprendizaje para educar a los clientes sobre "lo que significa ser verde". Como proveedor líder de productos ecológicos y sostenibles para la industria de la construcción, la extensa biblioteca de materiales y acabados de Green Depot tenia que ser expuesta en la tienda. El resultado es un híbrido entre tienda y centro educativo interactivo diseñado para animar a los clientes a tomar decisiones conscientes sobre la construcción y productos sostenibles. Integradas en la tienda hay una serie de actividades interactivas que ponen en manifiesto las diferentes líneas de producto de Green Depot y que convierten al cliente en "co -autor" de su experiencia en la tienda . Algunos de los aspectos más destacados son el Cleaning Bar, donde los clientes pueden pedir sus productos de limpieza y llevarselos en envases reutilizables, el Light Booth donde los huéspedes pueden comparar la diferencia de calidad de la luz de diversas bombillas de bajo consumo, y la serie "Building Slices", que revela el funcionamiento interno de la arquitectura sostenible. Fue la primera tienda con la certificación LEED platino en el estado de Nueva York.











Via Mapos

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