martes, 17 de septiembre de 2013

EYE CANDY EYEWEAR SHOP BY CRENEAU INTERNATIONAL, BELGIUM

It takes no clairvoyant to see that most opticians are a sight for sore eyes. So when Creneau International were asked to come up with a concept for a glasses shop, they had a clear vision on what they didn’t want it to look like. Luckily, the people from Eye Candy shared this vision and trusted them blindly. They created a unique shopping experience, in which the packaging became the store and the store became the packaging.
As a shop, you want to build personal relationships with your customers. What better way to do this than to literally send a piece of your store home with them? The design of Eye Candy came to use when they visualized the process of buying a pair of glasses. The entire shelving system is built out of boxes that serve as a display for the product. After the purchase, the box is removed from the frame, becomes the packaging and gets a carrying handle. So every time a customer buys his glasses at Eye Candy, he or she becomes a walking ad for the store.

No hace falta un clarividente para ver que la mayoría de los ópticos son un regalo para la vista. Así que cuando a Creneau International les encargaron idear un diseño para una tienda de gafas, tuvieron una clara visión de como no querían que ésta se viese. Afortunadamente, la gente de Eye Candy compartían esta visión y confiaron en ellos ciegamente. Crearon una experiencia de compra única, en la que el embalaje se convierte en la tienda y la tienda en el paquete.
Como tienda, se busca construir relaciones personales con los clientes. ¿Qué mejor manera de hacerlo que literalmente enviar un trozo de tienda a casa con ellos? El diseño de Eye Candy se comprende visualizando el proceso de compra de un par de gafas. El sistema de estanteria se construye mediante cajas que sirven como expositor para el producto. Despues de la compra, la caja se retira del marco, se convierte en embalaje y forma de transporte. De esta manera cada vez que un cliente compra sus gafas en Eye Candy, se convierte en un anuncio andante de la tienda.









Photos and text from Creneau International

No hay comentarios :

Publicar un comentario