jueves, 31 de octubre de 2013

DR MARTENS POP-UP STORE BY CAMPAIGN DESIGN, LONDON, UK

Campaign Design modeled the Spitalfields pop-up store as an utilitarian, recession-friendly warehouse that can be replicated around the world. The materials chosen were industrial, inexpensive, plentiful and easy to assemble. Gypframe metal wall units showcase shoes on the back wall, construction-site lamps dangle from the ceiling, and wood shipping pallets stack into readymade display islands. Salvaged pieces of furniture, shrink-wrapped and sprinkled throughout the store, become impromptu shoe stands and also form the cashier counter. On the back wall, yellow and white fluorescent lighting approximates Dr. Martens' signature caution-tape yellow, matched by the tint of the heavy-duty PVC curtain dividing the shop floor from the window displays.

Campaign Design pensaron la pop-up store de Spitalfields como un almacén utilitario, conciente de los tiempos de recesión en los que nos encontramos, que puede ser reproducido en cualquier parte del mundo. Los materiales elegidos eran industriales, baratos, fáciles de conseguir y de montar. Los zapatos se muestran en unas unidades de exposición realizadas con rejillas metálicas, iluminadas desde la parte trasera con fluorescentes blancos y amarillos colocados en zigzag, lámparas de obra cuelgan del techo y pallets apilados se convierten en góndolas de exposición. El espacio de exposición y escaparates está dividido por una cortina amarilla de PVC.


Dr. Martens Pop-Up Store

Dr. Martens Pop-Up Store



Dr. Martens Pop-Up Store

Dr. Martens Pop-Up Store
Via Architectural record and Dezeen

No hay comentarios :

Publicar un comentario