martes, 28 de enero de 2014

FARMACIA DEL PALAU BY MARKETING JAZZ, BARCELONA, SPAIN

Farmacia del Palau is located in the Palau de Moja, a neo-classical aristocratic house located in one of the most tourist areas of Barcelona. The challenge was a shop front with three entrances, just under 70 sqm divided up into three rooms of different sizes, a listed building and the need to display as much stock as possible for customers who are mostly foreign tourists, who would most likely never set foot in the pharmacy again.

Marketing Jazz paid special attention to all of the details involved in creating the sales atmosphere and product presentation: from the mosaic floor design, the art nouveau lamps, the layered lighting used to illuminate the products on display, then the labelling in English, graphic illustrations featuring plants and photographs of women, to the characteristic smells and fragrances associated with each of the three rooms: medicines, nature products and cosmetics.

The logo was inspired by the family’s ancient crests and by the aged wood panels that share the space with the yellow LED lighting, by the copper strongboxes with their centuries-old coats of arms. An old iron cabinet serves as the backdrop for creating window displays.

La Farmacia del Palau está ubicada en el Palau de Moja, una casa señorial de estilo neoclásico que se encuentra en una de las calles más turísticas de Barcelona. El reto estaba en una fachada con tres puertas de entrada, algo menos de 70 m2 distribuidos en tres salas irregulares, un edificio protegido por patrimonio y la necesidad de presentar la mayor cantidad de producto posible para un cliente mayoritariamente turístico e internacional que probablemente no vuelva a pasar otra vez por delante de la farmacia.

Marketing Jazz prestó especial atención a todos los detalles que intervienen en la creación del ambiente de ventas y presentación del producto. Desde el diseño del mosaico del suelo, las lámparas araña, la iluminación por capas para el producto, pasando por la señalización en ingles, la gráfica a base de ilustraciones de plantas y fotografías de mujeres, hasta la ambientación aromática asociada a cada una de las tres salas: La sala del medicamento, la sala natural y la sala de la cosmética.

El logotipo está inspirado en los antiguos escudos de familia, las maderas envejecidas conviven con iluminación LED amarilla, las cajas de cobro son los antiguos “escudos de armas”. Un mueble antiguo de hierro sirve de escenario para crear escaparates.








Via Marketing Jazz blog

No hay comentarios :

Publicar un comentario