viernes, 26 de abril de 2013

COACH FLAGSHIP STORE BY OMA

Using the international retailer's pillars of 'logic and magic' as a starting point for the design, OMA's new flagship store for coach in Omotesando reinterprets the original wooden shelf-like display cases as modular transparent glass boxes stacked from floor to ceiling. The clear shelving is arranged in a herringbone pattern and makes up the exterior envelope of the store, allowing a range of products to be shown virtually anywhere, also using the company's brand as the characteristic facade element. Each of the 210 units that makes up the outer envelope measures 180 cm by 52 cm, the size needed to hold any of the products. 

The interior staircase is a structure independent from the walls and connects the women's first floor to the men's second floor, encased in 105 illuminated acrylic modules that offer more display space. Each element within the project serves two purposes, one of which always aimed at the visual representation of the product. In this way, floor space is used more efficiently and the customer is always surrounded by the coach merchandise in a unique transparent environment. Via Designboom

Usando los pilares de "lógica y la magia" como punto de partida para el diseño, la nueva tienda insignia de OMA para Coach Inc. en Omotesando reinterpreta las vitrinas de madera tradicionales como cajas de cristal transparente modulares apiladas de suelo a techo. Las cajas transparentes que conforman la envoltura exterior de la tienda están dispuestas en un patrón de espiga, lo que permite exponer una amplia gama de productos en cualquier lugar, utilizando también la marca de la empresa como elemento característico de fachada. Cada una de las 210 unidades que componen la envolvente exterior mide 180 cm por 52 cm, el tamaño necesario para contener cualquiera de los productos.  

La escalera interior es una estructura independiente de los muros y conecta el primer piso de mujer con el segundo piso de hombre, envuelta por 105 módulos de acrílico iluminados que ofrecen más espacio de exposición. Cada elemento del proyecto tiene dos objetivos, uno de los cuales está siempre dirigido a la representación visual del producto. De esta manera, el espacio se utiliza de manera más eficiente y el cliente siempre está rodeado por la mercancía Coach en un entorno transparente único.

image © iwan baan
 
image © iwan baan
 
image © iwan baan
 
image © iwan baan
 
image © iwan baan
 




No hay comentarios :

Publicar un comentario