miércoles, 24 de abril de 2013

VIVIENNE WESTWOOD AGAINST DOMESTIC VIOLENCE

British fashion designer Vivienne Westwood used mannequins in the window display of her brand's flagship store in Milan to raise awareness about domestic violence. The issue was addressed head-on, with help from ad agency Leo Burnett Milan.

1 in 3 women are victims of domestic violence in the country, so one of the three mannequins in the store window was given a black eye and covered in bruises. It sits between two others, which strike glamourous poses and model the latest designs without any visible signs of abuse.

By tackling the issue creatively using a window display, Vivienne Westwood effectively brought attention to this growing problem in Italy. The mannequins got the attention of passersby and were covered by major fashion and news sites in the country.

La diseñadora británica Vivienne Westwood ha usado los maniquis de su tienda insignia de Milan para crear conciencia sobre la violencia doméstica. El tema fue abordado con ayuda de la agencia de publicidad Leo Burnett Milan.

1 de cada 3 mujeres son víctimas de violencia doméstica en el Italia, por lo que uno de los tres maniquíes en el escaparate de una tienda aparecía con un ojo negro y cubierto de hematomas. Se encuentra entre los otros dos, que posan y modelan glamurosamente los últimos diseños sin signos visibles de maltrato.

Al abordar el tema de forma creativa utilizando un escaparate, Vivienne Westwood trajo eficaz atención a este problema cada vez mayor en Italia. Los maniquíes llamaron la atención de los transeúntes y se dió cobertura en los principales medios de comunicación de moda y noticias del país.





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